اصول تغذیه در ورزشکاران 1
نوشته شده توسط : حح

  این مواد غذایی باید هر روز به صورت یک عادت غذایی همراه تمام  وعده های غذایی خورده شوند. این گروه از مواد غذایی بسیار مفید بوده گاهی حتی  آثاردارویی هم پیدا می کند برای تمام گروه های سنی کودکان  " نوجوانان  " جوانان " خانم های باردار و شیرده  وسالمندان  ضروری است  اما برای ورزشکاران  می توان گفت بسیار ضروری است زیرا همانگونه که قبلا هم گفته شد به خاطر بالا بودن  " متابولیسم " و فعالیت عضلانی در ورزشکاران  نیاز به انواع  ویتامین ها و املاح در ورزشکاران بالا می رود از یک  طرف به خاطر حجم عرق بالای ورزشکاران که باعث ازدست رفتن  مقادیر قابل توجه ای املاح نظیر " کلسیم " فسفر " منیزیم " پتاسیم " سدیم   و ...  می شود و از طرف دیگر  ورزشکاران  مقادیر قابل توجه ای کربوهیدرات  و پروتئین  دریافت می کنند که برای هضم و جذب این ترکیبات نیاز به  ویتامین هایB1 وB6 می باشد که این ویتامین ها در جوانه ها وجود دارند.

o    از طرفی بالاترین ماده معدنی موجود در جوانه ها ((روی)) می باشد روی برای افزایش تمرکز حواس کمک به جذب ویتامین A در بدن رشد کودکان جلوگیری از ایجاد اسیدوز در بدن جلوگیری از اختلالات رشد ناخن ها و دندان ها و ... لازم است. انواع جوانه ها حاوی املاح روی " منگنز " فسفر " منیزیم " و ویتامین های " B1 " B5 " B6 " وفیبرهای محلول وغیر محلول می باشد. از طرف دیگر جوانه ها حاوی مقداری پروتئین هم هستند که از پروتئین های گیاهی محسوب می شوند. این پروتئین مانند سایر پروتئین های گیاهی به علت اینکه تولید اسید اوریک نمی کند در تغذیه ورزشکاران اهمیت بالایی دارد. بهتر است جوانه ها را به شکل خام تازه مصرف کنید تا از تمام مواد موجود در ان بهترین بهره را ببرید به عنوان مثال می توانید در سالاد و یا در ماست از ان استفاده کنید. این توصیه را فراموش نکنید با جوانه ها همیشه جوان بمانید!

 




:: موضوعات مرتبط: نیو کونگ فو را می شناسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 14 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سلام در تاریخ : 1390/11/23/0 - - گفته است :
سلام

/weblog/file/img/m.jpg
حیدر کریمی در تاریخ : 1390/9/6/0 - - گفته است :
سلام
موفق باشید خوب بود
نظرت درباره ی تبادل لینک چیه اگه مایلی منو با اسم پایگاه هنر های رزمی اچ کاکا لینک کن و بعد بهم خبر بده تا لینکت کنم
بای

/weblog/file/img/m.jpg
ali در تاریخ : 1390/8/15/0 - - گفته است :
کاملترین فیلمهای استاد میرزایی وکاملترین کتاب استاد میرزایی و فیلمها ناب آموزشی در سایت http://www.kungfutoairi.com/خط 1-7 استاد فرشاد مالکی سلطان ضربات پا فیلمها آموزش دفاع شخصی وآموزش سلاح سرد زنجیر شمشیر سامورایی شمشیر پهن وزنجیر سانچیکو --فیلم استاد حشمت شکری بنیانگذار رزم پرتوآ

/weblog/file/img/m.jpg
دابستدا در تاریخ : 1390/4/27/1 - - گفته است :
اقای دابستدا می توانی ازاول باز هم شروع کنی

/weblog/file/img/m.jpg
امير در تاریخ : 1390/3/13/5 - - گفته است :
سلام


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: